UL. SOKOLSKA 3
KATOWICE
731-993-791
logopeda@drzewomowy.pl
Najnowsze badanie przeprowadzone na Wydziale Psychologii i Psychobiologii Uniwersytetu w Barcelonie potwierdza że, po zastosowaniu terapii słuchowo-głosowej Forbrain zaobserwowano znaczące zmiany w zachowaniu, jaki i zmiany na poziomie fizjologicznym i neuronowym. Osoby badane używały Forbrain piętnaście minut dziennie przez pięć dni. Badanie zostało wykonane kilkakrotnie według ustalonego protokołu i przy użyciu medycznych urządzeń naukowych do analizy wokalnej, EEG, elektrokardiogramu i analizy przewodzenia skóry.
Badanie potwierdziło, że Forbrain pobudził sieć neuronową zaangażowaną w kontrolę uwagi. Osoby badane wykazały lepszą zdolność koncentracji oraz lepszą odporność na rozproszenia i to nie tylko podczas używania Forbrain, ale również po zaprzestaniu użycia Forbrain. Prof. Escera, autor badania, podkreśla, że "jest bardzo rzadkie i wręcz zaskakujące, zaobserwować taki znaczący wpływ na uwagę natychmiast bezpośrednio po użyciu urządzenia".
Badanie pokazało również poprawę wymowy oraz jakości wypowiedzi nie tylko podczas piętnastominutowego użycia, ale i podczas nagrań zarejestrowanych po. Jednocześnie poziom stresu badany za pomocą rytmu serca i za pomocą przewodnictwa skóry, obniżył się zarówno podczas jak i i po zastosowaniu Forbrain.
Aktualnie prowadzone są liczne badania naukowe z zastosowaniem technologii Forbrain głównie w kontekście rehabilitacji deficytów neurologicznych u pacjentów po udarach mózgu oraz terapii desleksji i zaburzeń przetwarzania słuchowego.
Zasada działania słuchawek Forbrain® opiera się na wzmacnianiu przekazywania dźwięków drogą kostną nie blokując przy tym przewodnictwa powietrznego. Zestaw dynamicznych filtrów moduluje nagłos wyrazów i samogłoski długie, poprawiając dyskryminację dźwięków mowy spośród szumów otoczenia.
Terapia logopedyczna przy użyciu Forbrain® indukuje plastyczne zmiany w obrębie Ośrodkowego Układu Nerwowego, korygując proces słuchowo-głosowego sprzężenia zwrotnego, którego znaczenie wykracza poza samą mowę. Prawidłowe działanie słuchowo-głosowego sprzężenia zwrotnego warunkuje możliwość uczenia się oraz rozwoju psychologicznego.
Trening słuchowo-głosowy z użyciem Forbrain® jest filarem terapii Centralnego Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD). U ponad połowy dzieci z trudnościami w uczeniu się, ADHD, dysleksją czy opóźnionym rozwojem mowy występuje jeden lub kilka objawów Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego.
Zastosowanie Forbrain® :
The Potential Effect of Forbrain as an Altered Auditory Feedback Device
Carles Escera, Fran López-Caballero, and Natàlia Gorina-Caretaa
Brainlab-Cognitive Neuroscience Research Group, Department of Clinical Psychology and Psychobiology, University of Barcelona
The Institute of Neurosciences, University of Barcelona
Institut de Recerca Sant Joan de Déu (IRSJD), Catalonia, Spain
Journal of Speech, Language, and Hearing Research, April 2018, Vol. 61, 801-810. doi:10.1044/2017_JSLHR-S-17-0072
Effect of Speech-Auditory Feedback Training (Forbrain®) on Cognitive Dysfunctions in Stroke Patients
Sun Jinju, Chen Changxiang, Li Shuxing, Li Dan
North China University of Science and Technology
Shandong Medical Journal, 2017, Vol. 57, Iss. 26
Forbrain®’s effects on the reading speed and comprehension ability
A study conducted at the Mediterrani de La Ampolla School (Tarragona, Spain) - 2015
Impact of Speech treatment and Auditory Feedback training with Forbrain for Children with Speech Sound Disorder
Dr. Alycia Cummings, Assistant Professor, CCC-SLP
University of North Dakota, Communication Sciences and Disorders - 2016
Sprawdź czy Twoje dziecko rozwija się prawidłowo.
https://drzewomowy.pl/czy-twoje-dziecko-rozwija-sie-prawidlowo--etapy-rozwoju-mowy
Kiedy do logopedy?
https://drzewomowy.pl/kiedy-do-logopedy-